Romana Kos: Mala šola meditacije, 4. del

Romana Kos: Mala šola meditacije, 4. del
Romy

Večina ljudi, ki se želi potopiti v globoki svet svoje notranjosti, se sprašuje, katera tehnika je zanj najbolj primerna. Tehnik meditacije je skoraj toliko, kot je ljudi. Podobno kot glasba, vsaka zvrst ne ustreza vsem, prav tako se lahko opredelimo za eno izmed njih, a pride dan, ko jo enostavno »ne prenesemo« in se odločimo za nekaj drugega. Načeloma zagovarjam tudi to, da če se kak dan resnično ne zmoremo prepustiti, da se ne silimo, ker ne bomo dosegli ničesar. Poskušamo se umiriti na kakršen drug način, počnemo, kar nas v tistem trenutku veseli in od sebe ne zahtevamo preveč.

Vseeno pa bi naštela nekaj najpogostejših oblik meditacije, ki so nam najbolj blizu. Začetnikom predlagam, da poleg tega, da najprej »izpilijo« pravilno dihanje, preizkusijo različne tehnike, da bi začutili, katera je tista, ki jim najbolj ustreza in jo vsaj nekaj časa prakticirajo, preden se lotijo spoznavanja druge.

Vodena meditacija je zagotovo najbolj priljubljena in pogosta oblika, namenjena pa je tistim, ki se sami le s težavo »odklopijo«. Na spletu je ogromno posnetkov, kjer vas nežen glas vodi skozi neko zgodbo, ki ji sledite in poskušate sodelovati z vizualizacijo in občutenjem. Osnova je seveda spet dihanje, v katerega vas voditelj popelje na samem začetku meditacije. Poiščite si mirno mesto, udoben položaj in poslušajte. Seveda prej preverite tudi to, če vam ustreza glas voditelja, glasba v ozadju, sam način vodenja. Morda se sliši banalno, a verjemite, še kako pomembno je. Lahko pa se udeležite tudi vodenih meditacij v različnih duhovnih centrih, ki se izvajajo ponavadi v skupinah ali individualno. Energija prostora in skupine vas bo podprla, če vam seveda to ustreza. Ponovno poudarjam pomembnost tega, da začutite popolno varnost, zaupanje in sproščenost. In nič hudega, če se vam na začetku ne bo uspelo popolnoma vklopiti in sprostiti. Saj veste, vaja dela mojstra.

Meditacija z mantrami je prav tako zelo priljubljena. Čar manter je v tem, da vam pomensko ne pomenijo ničesar, s čemer bi se lahko miselno ukvarjali, vibracija mantre pa vas nežno popelje v vaš notranji svet. Ne glede na to, ali samo poslušate ali pojete zraven, se vaš um nežno umiri. Običajno gre za imena božanstev, zvoki, ki jih izvabljamo, pa vplivajo tako na vibracijo našega bitja kot na popolno umiritev. Skoraj vsi poznamo mantro OM, AUM, OM SHANTI in podobno, priporočljivo pa je, da se jih naučimo peti s pomočjo učitelja, ki nam pokaže, kako naj bi mantra pravilno zvenela ter kje v telesu jo začutimo in kako.

Romana Kos: Mala šola meditacije, 4. del

Transcendentalna meditacija – TM je prav tako meditacija, ki jo izvajamo v globokem Alfa stanju, ki počasi prehaja v Theto, njena osnova pa je prav tako mantra, ki jo prejmete od svojega učitelja. Izvaja se tako, da ko se popolnoma umirimo, seveda s pomočjo dihanja, začnemo v mislih ponavljati svojo mantro, ki postopoma izzveni, naš um pa se popolnoma izklopi v stanje brez misli. Za učinkovitost metode jo izvajamo dvakrat dnevno, od 15 – 20 minut in je dokaj nezahtevna tudi za začetnike, njene koristi pa so ogromne. Posebnost tehnike je, da smo med izvajanjem popolnoma budni in prisotni, pa vendar dosežemo globoko duševno in telesno umirjenost, celo globlje kot med spanjem. To je morda pomembno za ljudi, ki se, vsaj na začetku učenja meditacije, nekako »bojijo« popolnoma izklopiti in želijo ohraniti nadzor nad seboj in okolico. Ko zaključimo, se lahko takoj vrnemo k svojim dnevnim opravilom, pri katerih smo veliko bolj učinkoviti.

Meditacija med aktivnostjo se lahko izvaja, ko bodisi nimamo pogojev, da bi se umaknili nekam, kjer nas ne bi nič zmotilo, bodisi smo preveč razvrvani, da bi se bili sposobni na hitro umiriti. Lahko se enostavno zazremo v neko točko in jo opazujemo brez vpletanja misli, samo mirno dihamo in če se pojavi kaka misel, jo samo nežno prezremo. Zelo prijetna je lahko tudi meditacija s svečo, ko nepremično zremo v plamen sveče in opazujemo like in podobe, ki jih ustvarja. Če imamo možnost, morda sredi sestanka, kjer ni tako zelo pomembno, da ves čas aktivno sodelujemo, si lahko v mislih vizualiziramo kar prizor, za katerega vemo, da nas osrečuje in pomirja, morda podobe iz narave, vizualizacija naše srčne želje… Morda pa se odpravimo na sprehod v okolje, ki nas pomirja, izklopimo analitični um in samo opazujemo okolico ter mirno dihamo. V tem kontekstu bi omenila tudi naše hobije in kreativnost. Kdor nekaj ustvarja, lahko pove, da je to čudovita oblika meditacije, saj je takrat popolnoma povezan sam s seboj, ves zunanji svet izgine in vse, kar opazuje, je samo tisto, kar nastaja izpod njegovih rok.

To je samo nekaj najbolj priljubljenih in pogostih oblik meditacije. Osnova pa je povsod enaka: pravilno dihanje in izklop misli, ki nam vsakodnevno zaposlujejo naše življenje. Zato je najmanj pomembno, katero obliko bomo izbrali, pomembno je samo to, da dosežemo stanje duha, v katerem bomo mirni, srečni in izpopolnjeni. Pa ne samo med izvajanjem meditacije, temveč se bo to stanje postopoma naselilo v naš vsakdanjik.

Namaste,

Vaša Romy

www.avalonromy.com
www.MyChi.si
avalonromy@gmail.com
Tel: 00 386 41 636 648

Romy

Skupinske vadbe sprostitvene joge z Romy

Ne bomo delali stoje na glavi ali se trudili stlačiti nogo za vrat, ker Sprostitvena joga je nekaj povsem drugega. Vsebuje sicer tudi elemente klasične, vsem poznane joge, kjer lahko z našim telesom počnemo marsikaj, pa vendar je tako drugačna. Namenjena je prav vsem, tako starejšim, slabše ali težko gibljivim ljudem, ljudem z okvarami hrbtenice, avtoimunimi boleznimi, kot tudi širši, aktivni populaciji, ki se srečujejo z vsakdanjimi izzivi in stresom, težko najdejo čas zase, a si želijo svoje oaze miru, da se sprostijo, umirijo in dajo svojemu telesu največ, kar lahko.

Prvi obisk je brezplačen.
Vsak četrtek od 18.00 do 19.30 ure zvečer

 

Za več informacij in kontakt:
Romana Kos - Romy
041 636 648
avalonromy@gmail.com

Več si preberite: www.mychi.si/sprostitvena-joga