Joga za globoko sprostitev ali bližnje srečanje s svojo dušo

Joga za globoko sprostitev
1. Kakšna je Joga za globoko sprostitev in kako je sploh nastala?

Vsi vemo, kaj je joga. Ob tej besedi pomislimo na najrazličnejše asane, položaje telesa, ki vsebujejo številne pozitivne učinke tako na fizični kot duhovni ravni. Joga seveda pomeni veliko več, je način življenja, mišljenja in z eno besedo popolna uskladitev telesa, duha, vseh nivojev zavesti in duše.

Zaradi negativnih dejavnikov, največkrat zunanjih, se v naših telesih začnejo kopičiti negativna čustva, strah, jeza, žalost, ki sčasoma porušijo ravnovesje na fizični ravni, energija v telesu začne zastajati in nastopijo najrazličnejše bolezni. Z razumevanjem in pravilnim pristopom, lahko marsikaj preprečimo ali vsaj omilimo, a ko je koncentracija negativnih čustev prevelika, ko so naša telesa in notranji organi preveč okupirani z vsemi negativnostmi in prepleteni s travmatičnimi izkušnjami, ki jih nikakor ne zmoremo izbrisati, je največkrat žal prepozno, da bi šele začeli z zdravim načinom življenja. Ko bolezen načne naša fizična telesa, ko zboli duša, se močno zmanjšajo tudi naše motorične sposobnosti in vsako gibanje je za nas prevelik napor.

V ta namen se je izoblikovala Joga za globoko sproščanje. Medtem, ko joga vsebuje asane, torej telesne položaje, ki so večinoma dinamični, poudarek je na dihanju, ki ga uskladimo z gibi, gibanje je zavestno nadzorovano, s čimer resnično vplivamo tako na stabilnost telesa kot tudi duha. Joga za globoko sprščanje pa nastopi, ko telo nekako ni zmožno fizično slediti intenzivni vadbi in v ta namen vsebuje različne pripomočke, predvsem blazine in odeje, ki podpirajo naše telo, da telo sproščeno počiva, je podprto povsod tam, kjer je to potrebno, pa vendar so njeni učinki neizmerno blagodejni in učinkoviti. Namen sprostitvene joge je torej predvsem globoko sproščanje telesa, hkrati pa učinkovito raztezanje vezivnega tkiva, ki podpira vse naše notranje organe, sproščanje in raztezanje mišic na neinvaziven način, odpiranje zamašenih energetskih kanalov – meridianov, kot rezultat pa sta telo in um v popolnoma sproščenem stanju naredila veliko zase in svoje dobro počutje. Medtem ko pri jogi sami vodimo svoje telo v različne poze, nam Joga za globoko sproščanje omogoča, da namesto nas »delajo« že prej omenjene dekce in blazinice, mi pa samo občutimo blagodejne občutke sprostitve. Asane sprostitvene joge lahko opišemo kot bi »ležali na oblačkih«. Poleg tega, da ležimo v popolnoma podprtih pozah, sprostitvena joga vsebuje tudi nežno usmerjeno dihanje, nežno masažo, Reiki ter vodeno meditacijo, s katerimi dosežemo še večje učinke vadbe. Lahko pa seveda vadečega spodbujamo k nežnem premikanju telesa, rok in nog, s čimer se še dodatno raztezamo. Poudarek je na besedi »nežno«. Medtem ko vsak jogijski položaj traja nekaj minut v dinamičnem smislu, položaj sprostitvene joge lahko traja tudi do 20 minut, v vsakem trenutku ga lahko opustimo, če ne ustreza ali po potrebi podaljšamo. Z daljšim vztrajanjem v določenem položaju omogočimo vezivnemu tkivu, da se resnično raztegne in regenerira. Vezivno tkivo pa vemo, da opravlja svojo funkcijo samo dokler je prožno in v nasprotnem primeru počasi onemogoča notranjim organom, da so primerno zavarovani in podprti. Vadba traja v povprečju od 90 minut do dve uri. S trajanjem se ne omejujemo, ker želimo doseči kar najboljše učinke in sprostitev, po izkušnjah sodeč pa nam položaji tako zelo prijajo, da izgubimo občutek za čas.

Joga za globoko sprostitev

Joga za globoko sproščanje je nastala na podlagi programa Terapevtske joge, ki jo je začela izvajati gospa Cheri Clampett iz Santa Barbare (ZDA) potem, ko je sama prestala izkušnjo zdravljenja raka. Kot jogijska učiteljica je poskušala omiliti simptome te bolezni z zavedanjem, da je vsaka bolezen predvsem odgovor našega telesa na stanje našega duša, način življenja in predvsem potlačena čustva, pretekle travme, ki se leta in leta zadržujejo v nas. S tem, ko prisluhnemo svojemu telesu v globoki sprostitvi, nam le-to samo pove, kaj se dogaja in kako naj bi ukrepali. Začela je delati z bolniki, ki so zboleli za težkimi, neozdravljivimi boleznimi, kot so AIDS, rak ipd. ter prilagajati jogijske poze njihovim fizičnim zmožnostim. Ljudje so se sproščali v prilagojenih pozah, ki jih sicer ne bi bili zmožni izvajati. Kmalu so se pokazali čudoviti rezultati te čarobne tehnike.

2. Za koga je primerna?

Zmotno je mišljenje, da je joga za globoko sprostitev namenjena zgolj težko bolnim ali ostarelim ljudem. S to tehniko lahko učinkovito odpravljamo vse energetske blokade v telesu, saj se v globoki sprostitvi telesa najlažje soočimo s svojimi potlačenimi čustvi in ozavestimo vse tisto, kar je nekje daleč v naši podzavesti, vse posledice preteklih travm, zlorab, žalovanja, sprejmemo čustva, ki si jih ne želimo priznati, recimo jezo, žalost, strah, ker smo naučeni, da izražanje teh čustev ni primerno, »ni lepo«, se ne spodobi in skozi leta se vsa ta čustva nabirajo v nas in povzročajo zastoje življenjske energije, posledično pa odpovedovanje organov in nastopi fizična bolezen.

Nenazadnje je sprostitvena joga blagodejna za vsakogar, za vse nas, ki smo preobremenjeni z delom, vsakodnevnim stresom, ublaži posledice prisiljene drže, delom z računalniki, telefoni ipd. Ljudje se lahko v pozah Sprostitvene joge popolnoma sprostijo, začutijo da so varni in gravitacija telesa, ki je podprto z blazinami, naredi vse namesto njih.

Prav tako je primerna tudi za nosečnice, saj jih nežno razvaja in omogoči, da se v stanju, ko se telo privaja na spremembe in je včasih kar naporno, prijetno sprostijo in se še tesneje povežejo z bitjecem, ki raste pod njihovimi srci.

3. Kako fizično vpliva na telo?

Predvsem blagodejno sprosti naše celotno telo. Dihanje se upočasni oziroma ga zavestno umirimo. Zaradi posebej prilagojenih poz se omilijo učinki stresa, prisiljene drže zaradi narave našega dela, dolgotrajno sedenje, kar povzroča pogoste glavobole, bolečine v vratu, hrbtenici, križu, zakrčenost mišic, zastoje v krvnem in limfnem sistemu, počasno prebavo, težave z reproduktivnimi organi, koncentracijo, spominom in še marsičem.

Joga za globoko sprostitev

Na nežen način tako s to vadbo vplivamo tudi na globinsko raztezanje vezivnega tkiva, katerega fleksibilnost je pomembna zato, da je telo preskrbljeno z vsemi hranilnimi snovmi, ki jih potrebuje za svoje delovanje. Okrepimo celotno telo, tako mišice, organe in kosti, da ne prihaja do kalcinacije.

Omeniti je potrebno še pomembno mišico psoas, ki je »odgovorna« za stabilnost našega telesa, poteka pa od nog do hrbtenice, pomembna pa naj bi bila tudi zato, ker se z njeno pomočjo sproščajo naša ujeta čustva. Raztezanje in sproščanje te mišice nas prizemljuje, s čimer se napolnimo z zdravilno in revitalizacijsko energijo, uravnotežimo življenjsko energijo in smo prisotni v trenutku »tukaj in zdaj«. S tem se tudi lažje soočimo z vsakodnevnimi obremenitvami, stresom, uravnovesimo svoje fizično telo, delovanje hormonov, si povečamo odpornost, rehabilitiramo notranje organe in žleze z notranjim izločanjem ter se na splošno prerodimo in odpočijemo. Vadba Sprostitvene joge deluje globlje in učinkoviteje kot ostale oblike sprostitve, je kot »dopust na hitro«.

4. Kakšne so bonitete teh vadb?

V prvi vrsti je glavna boniteta popolna fizična in psihična sprostitev, po terapiji smo pomirjeni, sproščeni in spočiti, kot bi si privoščili zelo dolg počitek. Zaradi posebej vam prilagojenih pozicij telesa se le-to umiri in zaziblje v globok počitek, hkrati pa se tudi ravno prav in brez napora raztegne, prekrvavi, zmasirajo se vsi notranji organi in vezivno tkivo, energija učinkovito steče po telesu in počutimo se popolnoma prerojeni in polni nove moči in volje za življenje.

Seveda s tem, ko se požene energija po telesu, ko se odpirajo energetske poti – meridiani, trčimo tudi v najgloblje blokade, stare zakoreninjene vzorce, travme, ki pa se ravno zaradi naše globoke sproščenosti veliko lažje in hitreje ozavestijo in s tem tudi odpravijo. Ko trčimo ob travmo, ki je nastala zaradi preteklih dogodkov, bodisi zlorabe, žalovanja, dolgotrajne žalosti, potlačenih čustev, jeze in podobnih neprijetnih občutkov, nam ni potrebno ničesar razčlenjevati in obujati travmatične spomine, preprosto poskušamo locirati mesto, kjer najbolj boli in to mesto bolečine samo predihavati z usmerjenim dihanjem, pošiljanjem svetlobe, pomagamo pa si tudi z nežno masažo in vodeno meditacijo. Zato je tako pomembno, da si vzamemo čas in po vadbi ostanemo v sebi, smo nežni sami s seboj in se ne vračamo takoj v običajen življenjski vrvež. Lahko gremo v naravo, tja, kjer se počutimo varne in srečne in se posvetimo svojim občutkom.

5. Kaj se bolj priporoča, skupinske ali individualne vadbe?

Osebno se bolj nagibam k individualnim vadbam, predvsem zato, ker se tako kot vaditelj veliko lažje in v popolnosti posvetim vadečemu, da skupaj predihava in ozavestiva morebitne odzive telesa in duše, ki se pojavijo, prav tako se lahko sproti prilagajajo poze, po potrebi podlagajo dekce, izvaja se nežna masaža, kar ublaži in pospeši proces.

Skupinske vadbe pa so bolj primerne za manjšo skupinico ljudi, ki pridejo z namenom zgolj sprostiti se. V tem primeru se na začetku pokaže poze, dogovorimo se od načinu izvajanja položajev, nato pa se v tišini izvajajo, vsak je v svojem centru in naloga učitelja je, da opazuje reakcije ter ravno tako omogoči udeležencem tako nežne masaže ter vodeno meditacijo, s katero se pogreznejo v same globine svoje duše.

Joga za globoko sprostitev
6. Kdaj se pravzaprav zavemo, da smo pod stresom?

Običajno takrat, ko je stres že v svojem popolnem »razcvetu«. Osnovna človekova potreba je potreba po varnosti. Vedno, ko se nam začne nekaj dogajati, se vprašamo: »Ali sem varen-na?«

Če je odgovor negativen, telo sproži vse mogoče obrambne mehanizme. Adrenalin naraste, srce začne črpati večje količine krvi in utrip srca se močno poveča. Spremlja ga plitko in sunkovito dihanje. Poveča se pritisk, dvigne se krvni sladkor, cirkulacija v trebušni votlini se močno zniža, zniža se aktivnost prebavnega trakta, imunski sistem se naglo odzove in naraste, a prav zato tudi naglo pade.

Če je torej stresnih situacij več, če si hitro sledijo, postanejo takšni odzivi telesa redna praksa in telo je v stalni pripravljenosti, zaradi česar sčasoma oslabi, ravnovesje pa se poruši. Posledica je seveda bolezen. Veliko je govora o vplivih nepravilne prehrane na zdravje, vendar prehrana samo še doda piko na i, glavni povzročitelj bolezni pa je ravno stres v kakršnikoli obliki, predvsem v težkih življenjskih situacijah, ki so momentalne ali dolgotrajne (osamljenost, izgube, žalovanja, nezadovoljstvo, zlorabe, negativno mišljenje in občutek nezadostnosti ipd.).

7. Kaj mora vaditelj vedeti o nekom, ki prvič pride na vadbo

Z vsakim se že pred vadbo pogovorimo o njegovih težavah in željah. Zelo pomembno je, v kakšnem psihičnem in fizičnem stanju se nahaja, kaj se mu dogaja, morebitne poškodbe in operacije in v ta namen imamo izdelan vprašalnik, kjer navede vse te podatke. Pomembno je, da vemo, da Sprostitvena joga ne izključuje zdravljenja uradne medicine, namenjena je lajšanju simptomov bolezni, pomaga pri počutju med in po okrevanju. Seveda pa tudi čudeži niso izvzeti.

Seveda seznanimo klienta, da spada tudi Terapevtska joga med komplementarna zdravljenja. V ZDA npr. terapevti zelo dobro sodelujejo z uradnim zdravstvom in v klinikah se poleg uradnega zdravljenja izvaja tudi terapevtska joga za bolnike, nemalokrat pa so udeleženci skupinskih terapij tudi sami zdravniki in medicinsko osebje, ki je vsakodnevno prisotno pri čudežnih učinkih te čudovite tehnike. Zato je pomembno, da vemo, da terapevtska joga ne izključuje zdravljenja uradne medicine, namenjena je lajšanju simptomov bolezni in zelo pomaga pri ozdravitvi bolnika. Seveda pa tudi čudeži niso izvzeti.

8. Kaj pri vseh teh vadbah pomeni »dihanje«

Dihanje je zelo pomembna funkcija in ljudje se premalo zavedamo, kaj dejansko pomeni. Dihamo avtomatsko, največkrat sunkovito, na hitro potegnemo vase zrak in »pozabimo« na izdih. Če dihamo samo s pljuči, zatremo srce, srce je zaprto in ne dobi dovolj zraka. Dihanje hkrati masira tudi srce. S pozo, kjer odpremo prsni koš, odpremo tudi srce, zadihamo vanj in takoj začutimo neverjetno čudovit občutek. Pravilno dihanje pomeni dihanje v trebuh, s trebušno prepono, ki omogoča širjenje in krčenje pljuč, dolg izdih in zavestno opazovanje svojega diha dokler nam ne pride v navado. Ko se včasih tekom dneva spomnimo, samo opazujmo svoj dih in nemalokrat opazimo, da sploh ne dihamo. Pri Sprostitveni jogi ima dihanje zelo pomembno vlogo, zato z vadečim skupaj dihamo, usmerjamo njegov dih in ga opazujemo.

Joga za globoko sprostitev
9. Sprostitvena joga vsebuje 16 različnih pozicij. Ali se na vadbi izvedejo vse te poze?

Seveda ne. Po pogovoru z vadečim se izpostavi ključne težave, ki jih želimo ozavestiti in razrešiti in ozirajoč se tudi na fizično stanje klienta in morebitne poškodbe, bolečine, se izbere najbolj primerne poze, ki se jih vključi v vadbo. Seveda pa moramo vadečega tudi seznaniti s tem, da če mu določena poza ne ustreza, da jo lahko v vsakem trenutku zapusti in preidemo na drugo. Nemalokrat se zgodi, da nam kakšen dan tudi naša najljubša poza ne ustreza in mirno lahko izberemo drugo. Pomembno je samo to, da se sprostimo in počutimo varnega ter sproščenega. Seveda pa na koncu vsake vadbe sledi še daljše sproščanje v popolnoma ležečem položaju, ko se vse umiri in so lahko privoščimo tudi krajši dremež.

10. Kaj storiš, če se nekdo nikakor ne more sprostiti?

Niso redki primeri, ko pride nekdo na vadbo popolnoma razvrvan, ne verjame, da se je sploh možno sprostiti, ni se pripravljen odpreti za pogovor, ne zaupa… V tem primeru gremo lahko z njim zgolj na sprehod, se pogovorimo na popolnoma prijateljski ravni in ga ne silimo v nič, dokler sam de začuti, da je v redu, da je varno, da ga čaka čudovita izkušnja, po kateri kliče njegova duša.

11. Koliko zaporednih vadb je potrebnih, da začutimo učinke?

Sprostitvena joga je resnično čudovita izkušnja in predvsem se ničesar ne predpisuje, a ko jo ljudje enkrat izkusijo, si jo želijo večkrat ponoviti. Načeloma individualnih vadb zaradi globljih tematik ni potrebno velikokrat ponavljati, se pa kasneje lahko pridružimo skupini in jo izvajamo skupinsko.

Za več informacij in kontakt:
Romana Kos - Romy
Gsm: 041 636 648
Mail: avalonromy@gmail.com
www.avalonromy.com

Preberite še:

Skupinske vadbe sprostitvene joge